Plán činnosti výchovného poradce

  • Seznámit rodiče a žáky 1. ročníku s činností výchovného poradce, o problémech souvisejících s přechodem žáků na střední školu a možnostech využití služeb psychologických pracovníků.
  • Zajistit přípravu a realizaci adaptačního kurzu pro třídy 1. ročníku.
  • Spolupracovat s vedením školy, třídními učiteli, učiteli všech předmětů a rodiči při sledování projevů záškoláctví a kázeňských problémů a přijímat opatření k posílení kázně.
  • Věnovat pozornost a péči studentům v případě zhoršení prospěchu, zdravotních obtíží, osobních problémů či nedostatečného rodinného zázemí.
  • V případě potřeby navázat spolupráci se speciálním pedagogem nebo psychologem, doporučit rodičům žáků možnosti, kam se obracet v případě problémů.
  • Poskytovat informace o možnostech dalšího studia a další odborné přípravy.
  • Předávat žákům informace o možnostech další profesionální orientace a pracovních nabídkách.
  • Získávat zpětné informace o uplatnění absolventů školy v praxi.
  • Evidovat žáky se specifickými poruchami učení a zdravotními problémy.
  • Účastnit se seminářů, přednášek a besed souvisejících s prací výchovného poradce.
  • Organizovat besedy, exkurze umožňující lepší orientaci na trhu práce, při komunikaci s úřady, firmami, posílit schopnost sebevědomě a jistě vystupovat při osobních jednáních.
  • Spolupracovat s DM při řešení výchovných problémů.
  • Vést žáky ke zdravému životnímu stylu a vhodnému využití volného času.
  • Sledovat úspěšnosti přijetí na VŠ a uplatnění absolventů v praxi.